UA-158746655-1
0
Zdrowa skóra

Piękna i zdrowa skóra dzięki odpowiedniej diecie

By 24 lutego, 2020 4 kwietnia, 2020 No Comments

Zdrowa i gładka skóra to wizytówka każdej zadbanej kobiety. Każdy z nas marzy o błyszczącej cerze bez przebarwień i niedoskonałości. Wygląd naszej skóry uzależniony jest nie tylko od kosmetyków, ale również od diety. Na co warto zwrócić uwagę?

Czego unikać by mięć zdrową skórę?

Często to my przyczyniamy się do pogorszenia stanu naszej skóry. Powinniśmy więc dobrze wiedzieć czego unikać i jak pielęgnować dobre nawyki aby cieszyć się zdrową skórą. Wszyscy lekarze są zgodni, że opalanie przyczynia się do zmarszczek, przebarwień i ogólnego pogorszenia cery. Warto więc pamiętać o kremach z filtrami oraz odpowiednim ubraniu ochronnym i kapeluszu. Kolejnym złym nawykiem jest palenie papierosów. Szkodliwe substancje, które znajdują się w papierosach negatywnie wpływają nie tylko na skórę, ale również na układ krwionośny i cały organizm. Aby cieszyć się zdrową cerą musimy używać odpowiednio dobranych kosmetyków, które trafiają w nasze potrzeby. Preparaty, które podrażniają skórę lub wywołują reakcje alergiczne w prostej lini przyczynią się do pogorszenia jej stanu. Kosmetyki powinny być dobrane do typu naszej cery, zależnie czy jest to cera tłusta, sucha czy delikatna. Ponadto musimy pamiętać o odpowiednim usuwaniu makijażu każdego wieczora oraz o złuszczaniu martwego naskórka peelingami dostosowanymi do naszej skóry. Może to być peeling enzymatyczny albo peeling gruboziarnisty. Możemy regularnie traktować nim nie tylko skórę twarzy i dekolt, ale również całe ciało, dłonie oraz stopy.



Jaka dieta pomoże cieszyć się zdrową skórą?

Aby wyglądać pięknie i cieszyć się promienną cerą, musimy zadbać w naszej diecie o odpowiednią ilość witamin A, C, E. Wpływają one na odbudowę włókien kolagenu i elastyny. Nasza skóra odzyskuje więc elastyczność i jędrność. Witamina A znajduje się głównie w owocach i warzywach, między innymi w pomidorach, marchewce, jajach, olejach roślinnych, melonie, sałacie oraz w nabiale. Wpływa ona na redukcje procesu rogowacenia naskórka oraz sprawia, że produkowane są nowe komórki. Witaminę C znajdziemy natomiast w owocach cytrusowych oraz warzywach takich jak pomidor, papryka czy brukselka. Działa ona wzmacniająco na ścianki naczyń krwionośnych, dzięki czemu nasze mikrokrążenie jest sprawniejsze. Witaminę E znajdziemy w tłustych rybach, migdałach, orzechach laskowych oraz w oleju słonecznikowym. Jest ona nazywana witaminą młodości, ponieważ jest to bardzo silny przeciwutleniacz, który neutralizuje wolne rodniki. Działa odżywczo, regenerująco i nawilżająco na naszą skórę. O czym jeszcze warto pamiętać? Popularny Koenzym Q10 jest świetnym antyoksydantem, który zapobiega uszkodzeniom skóry. Wraz z wiekiem jego poziom obniża się i komórki nie regenerują się już w szybkim tempie. Możemy wybierać kosmetyki z koenzymem Q10 albo włączyć do swojej diety produkty takie jak tuńczyk czy łosoś. Jeżeli uważamy, że trudno jest nam zadbać o wszystkie cenne witaminy pozyskując je z pożywienia, możemy zastanowić się nad dobrej jakości suplementami diety, które zawierają witaminy i elementy pomocne w walce o piękną skórę. 

Wojciech Kowalski

Wojciech Kowalski

Już wkrótce tu coś o sobie napiszę :)

Leave a Reply